Sidor

onsdag 22 juni 2011

Jennifers plåtbullar

Har fått ett underbart recept från en vännina på bullar som man gör i långpanna. Hur enkelt och hur gott som helst. Har bakat dessa några gånger och varje omgång har varit lyckat. Till Erics kalas bakade jag det både på lördagen och på söndagen.

Jennifers plåtbullar
150 gr smält smör
1 pkt jäst
1 dl socker
½ tsk salt
2 tsk kardemumma
11 dl vetemjöl

100 gr Philadelphia ost
150 gr mjukt smör
3 dl florsocker
2 tsk vaniljsocker
2 tsk kanel

Jäsning 50 + 30 min   225 gr i 15-20 min. Gör vetedegen. Låt jäsa 50 min. Tryck ut i en plåt. På med fyllningen. Låt jäsa 30 min. In i ugnen ca 15-20 min. Låt svalna något, sedan dela i lagom stora bitar.

Har även passat på att testa den på mina olika testpaneler. Mitt vanliga fika gäng på jobbet har smakat: VG. Testpanel Lagret: VG. Testpanel DIAM (kväll denna vecka): VG.

Slut betyg för dessa bullar blir en klar VG!!! Testa själv och skicka gärna in en kommentar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar