Sidor

måndag 13 juni 2011

Kidnappning av svärföräldrar :-)

Barnen och jag började morgonen efter frukost med att ringa och kolla vad farmor och farfar gjorde. De hade inga planer fick vi till svar så då åkte  vi dit och hämtade dem. Nedan ser ni Edla som har gjort iordning sig för dagen i ära. Med alla smycken hon kunnde hitta :-)


God svärdotter som jag är hade jag talat om för barnen att vi inte skulle avslöja vart vi var på väg... det skulle bli en överraskning :-) Och mina små gullungar lyssnar på sin mor. Helt ovetade fick farmor och farfar följa med oss... De hade lite gissningar men ack ingen som var rätt.
Vi åkte mot Hallingeberg till ett ställe som jag tror heter Öndhult. Det är en otroligt vacker amatörtrådgård. Hon som bor där öppnar upp sin trädgård några gånger om året så man kan få njuta av allt det vackra. Jag har varit där nu i tre år och det är lika roligt alla gånger. Kajsa-Leena (jag tror hon heter det) har även en liten kaffeservering så man kan få njuta av att sitta i hennes trädgård och njuta av gott kaffe och hembakat fika bröd. Och de som känner mig vet att för en god kopp kaffe kan jag åka lååångt :-) Här nedan kommer lite bilder från växterna i hennes trädgård. Fråga mig inte namnen det kan jag inte, men njuta av dem det kan jag.








Det ser ut som om vi var ensamma men det var bara en slump att det inte finns folk på bild. Jag hörde från säker källa som hade varit där på em att det hande varit rekord många där i år. Och det var fullt på parkeringen när vi kom och lika så när vi åkte. 

Jaa så detta var barnen och min kidnappning av farmor och farfar. Lyckat resultat tyckte vi. På hemvägen passade vi på att stanna i Mommehål och köpa ekologiska ägg. Nu kan jag köra vidare med GI och ägg :-)

2 kommentarer:

  1. Haha, vad roligt att se sin mors trädgård på nätet:) kul! väldigt välkomna åter! KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du hittade hit ;-) Om du vet när hon har öppet i september kan du väl skriva in det... har för mig att hon brukar ha det i början av sept men är inte säker... / Tyglina

    SvaraRadera