Sidor

lördag 18 juni 2011

Tårta nr 3: STAR WARS tårta

Idag har vi haft lite kalas för Eric med släkten.
Denna gång fick det bli en STAR WARS tårta. Jag har bakat den själv. Fast lite hjälp tog jag av vårt konditori i stan. Hade tänkt köpa svart karamellfärg men glömde leta efter det i Stockholm när vi var där, sedan skulle jag beställa på nätet mm Men så kom jag på att ringa och kolla.. de hade det hemma och fixade locket till mig. Sedan var det bara att baka botten och fylla den efter fördelsedagsbarnets önsekemål. JORDGUBBAR. Jag passade på att beställa små lasersvärd oxå. Gubbarna på tårtan är äkta vara från M barndom så är hur riktiga som helst.


Vi passade på att sitta ute och njuta av vädret. Det blev helgrillad ox- och fläskfilé med färskpotatis, grillade grönsaker, såser samt sallad.



Även den som inte fyller år får något hos oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar