Sidor

torsdag 23 juni 2011

Tex Mex tema

Upptäckte att vi har haft tex mex tema hemma på maten denna vecka. Härom kvällen åt vi kyckling i tortillabröd med tillbehör. Jag hade pratat med en arbetskamrat precis innan jag skulle åka hem och de skulle ev laga det så då blev jag sugen :-) Gott var det.
Jag tycker denna vecka har gott otroligt fort. Först var det måndag och sedan var det torsdag och jag hade inte hunnit tänka efter att det var midsommar nu till fredagen. Men efter jobbet åkte M och jag till Willys för att handla. Tacka vet ja "självscanning" gick som en dans i affären och hem. Hade kallt räknat med 1,5 tim i affären men vi grejade det på 45 min :-) Har ett minne från Linköpingstiden då M och jag var unga och studerande, vi skulle till ICA maxi och handla dagen innan midsommar. Vi var i kön ca 1 timme :-( Det är ett minne som jag inte glömmer... Tillbaka till idag. När vi kom hem hade barnen och farmor och farfar fixat en midsommarstång. Bild på det kommer im :-) Efter att vi tagit hand om matvarorna var det dax med middagen. Och då kännde vi för taco gratäng.

Blanda creme frachie och philadelphia ost i en ugnsfast form.

Under tiden skall köttfärsen fräsas med tacokrydda. När det är kalrt skall det på ost blandningen.

Toppa med riven ost. I orginalet skall man även ha på tomatskivor, paprika och purjolök. Men vi skippade det idag.

In i ugnen tills det bubblar och osten har fått färg.

Servera med en blandsallad, nachochips, banan och salsa.
 Eftersom det är fint väder passar vi på att inta maten ute på altan. Man måste passa på alla dagar det går. Efteråt ville barnen spela lite tvspel medan M och jag tog kaffe. Där efter fick jag sådan energi att jag även hann börja tvätta och dammsuga hela huset. Men nu är kl mycket så för egen del blir det att krypa ner i sängen.

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar