Sidor

onsdag 15 juni 2011

2 tårtor på 4:a årsdagen

Idag har Eric fyllt fyra. Morgonen började med sång, paket och tårta.
Det märks att jag gjorde tårtan på morgonen... missade lite grädde där på kanten märker jag nu. Men smaken var det inget fel på. Allt som blev över från vår frukost tog jag till jobbet. Det innebar att på em när min kusin (som även är fadder till Eric) kommed sina barn för att gratta Eric fixade vi en ny tårta. Och för den som vill veta finns det inte en bit kvar av den heller... 2 tårtor till en 4:a åring på samma dag utan att egentligen haft kalas tycker jag är bra jobbat :-)

Den övre tårtan hade jag bakade jag botten till kvällen innan och fyllde den med grädde, lite aprikosmarmelad samt jordgubbar. Medan den nedre tårtan är gjord av färdiga marängbottnar och i mellanlagret ligger det vaniljvisp med bananer samt grädde och överst grädde och mini smartisar.

Här har vi sysslingarna Joel, Eric, Edla och Julia.

Grattis Eric!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar