Sidor

tisdag 14 juni 2011

Det blir inte bra att grilla en bok!

Eric fyller 4:a imorgon och det innebär att efter semestern skall han byta dagis. Han är på en underbar avdelning på Jurabacken som heter Humlan. Vi kommer att sakna att lämna våra barn på Humlan. Först gick Edla där, sedan kom Eric dit osv... Lite snyft är det allt i mitt hjärta. Men livet är så.. barnen växer och flyttar vidare. Men för att visa vår uppskattning ville vi lämna en present till fröknarna. Eric och hans kompis Arvid (som oxå skall sluta där) lämnade över presenter tillsammans till fröknarna. Det blev en grillbok, -vante och -spett.

Grillboken är av Per Morberg. Jag har själv köpt mig en och tycker den är rolig att läsa och jag får många nya idéer till grillning. (Just nu står grillning av blomkål högt upp på listan)

 Tillbaka till paketen nu... varför skrev om detta .. joo.. för att återge en liten  kommentar som Arvid hade sagt till fröken då de pratade om presenten mm. När de hade tackat mm så säger den ena fröken " då får jag väl gå hem och grilla då.." med boken i handen. Då säger Arvid " men det blir inte bra om du grillar boken..." jaa... är inte barn underbara???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar