Sidor

fredag 28 oktober 2011

Fredagsem...

Jag skrev i mitt tidigare inlägg för dagen att barnen och jag skulle till grannen och fika och det gjorde vi. Vi tog med oss delar av en kaka som bakats här hemma tidigare.

Den serverade vi med kondenseradmjölk å den blev lite sötare och fuktigare... Bild på det finns inte då vi inte hade tid att fota när vi frossade :-) ( eller när man inte tar med sig kameran :-(  )

Efter det trevliga skulle barnen och jag åka och handla. De senaste gångerna vi varit på maxi på fredagar så har barnen inte kunnat gå in i lekrummet då det inte varit bemannat då vi kommit innan 15 hade vi bestämt att vänta till efter... Jo, det var öppet... jo barnen gick in för att leka... men vad gör man åt att det var så mycket folk i affären?? Det var tok jobbigt att handla. Tack för barnpassningen men jag klarar nog inte att vänta med att handla så sent iaf om jag har möjlighet att komma innan... men för den som inte kan komma innan så är det mer än guld värt med barnpassning....

Passade på att handla lite kött på Skönero . Tycker de har så bra pris på sin nötfärs 4*400 gr för 100:- och den är så fin. Och när man är där kan man ju inte låta bli att titta vad de har mer... hittade lite högrev mm så im blir det långkok på plattan medan jag tar tag i damråttorna som har fått ligga och gotta till sig idag...

Kvällen fortsatte med att vi tog med oss vår nötfärs, tomat mm och gick hem till samma granne som vi fikat hos för att laga mat tillsammans och njuta... Så till förrätt blev det deras middagsplaner räkcréps, sedan till huvudrätt våra hemma gjorda hamburgare på surdegsbröd (men denna gång köpedressing).... och sedan var allas ork slut så vi gick hem :-) Tack för kvällen ... Nu sover barnen och jag lyssnar på idol i bakgrunden medan jag letar efter lite på nätet...

Imorron är det helg och jag är på benen... det ska bli så skönt att bara kunna orka göra saker :-)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar