Sidor

onsdag 19 oktober 2011

Äntligen i mål!

Sitter och njuter av att det är lugn just nu. Man skulle kunna tro att det beror på barnen mm men inte... Jag har haft mycket på jobbet. Eftersom jag var hemma förra veckan och min lilla plan om att kunna jobba lite i helgen inte gick pga att det inte gick att komma åt systemet mm så blev det lite intensivt nu i tre dagar. Men nu är jag i mål och kan börja njut av livet igen :-)

Eftermiddagen började barnen och jag med att åka på Erics drama lektioner som vi kallar för buslek. Under tiden som han "dramar" sitter Edla och jag och myser i fiket på Mejeriet. Sedan hem och har haft veckans första familjemiddag (me like) ... Efter middag tog vi tag lite i hemmet, plock mm!! Och när vi kände att vi hade kontroll över hemmet i någon form var det tid för något vi alla tycker om, BAKNING!!!
Eric räknade och fick det till 60 småkakor (det var 58, men enl mig är det duktigt att kunna räkna så bra fast man är 4:a) När de var ny gräddade fick barnen smaka innan det var läggdags. Nu sover de och jag njuter i köket med lite te och småkakor och en tidning... det kom en underbar liten tidning igår med posten men jag har inte haft möjlighet att njuta av den förrän nu.

... och för den som undrar vad det är för kakor så kommer ett senare inlägg om det... 
Och känner mig ännu duktigare av att jag har tagit tag i tvätthögen som blev så stor på bara några dagar. Nu snurrar maskinen och snart kommer torken igång oxå...

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar