Sidor

fredag 28 oktober 2011

Nu är jag tillbaka :-)

Har jobbat idag, känns underbart att vara tillbaka i vardagen med ork :-)

Lite uppdatering från mitt liv. Förra helgen hann jag inte blogga alls med det var en kanon kanon helg. Fredagen åkte jag till Kalmar med svärföräldrar och shoppade lite julpapper mm på IKEA. En liten sväng till Emmaboda... Lördagen var det marknad i Kristdala (ett "litet" samhälle utanför Oskarshman). Det var 6000 besökare på marknaden så det var riktigt trevligt att gå runt och njuta av markanden. Sedan var vi hemma hos goda vänner på underbar middag... tack tack :-) Alltid lika roligt att träffas. Söndagen var det effektivitet som gällde så jag tvättade, städade, strök, lagade mat mm.

Och sedan var det måndag och jag blev dålig :-(

Nog om det biten, nu till nåt mycket trevligare. Har varit kulturell igen :-) Förra lördagen då jag var en liten sväng på biblioteket så hittade jag info om att de skulle ha lunchlyrik idag. Lyckades övertala två väninnor från jobbet om detta... och vi satt alla tre och njöt av en lunchmacka, dikter och visor. Helt underbart. Känner att jag bara blev fylld med energi för de kommande dagarna.

Just nu ser jag ett hem runt om mig som skulle bli glad om jag tog tag i det med icke... Här får damråttorna ligga kvar och växa till sig... själv ska jag till grannen på fika...

Trevlig fredag em !

1 kommentar:

  1. Vad härligt det låter med lunchlyrik. Ha en toppenfin helg. Stor kram!/S

    SvaraRadera