Sidor

måndag 3 oktober 2011

Helgen som varit...

Denna helg gick lite väl snabbt :-) Men det är väl så när solen lyser och det är oktober. Men fredagskvällen fortsatte jag med min tunika. Av de tre första sömmarna fick jag sprätta upp två sömmar :-( Och av de två sömmar som jag sydde fick jag sprätta upp delar av den ena sömmen två gånger till... Man kan lugnt säga att jag blivit proffs på att spätta :-) Men jag har en bra kniv så det är hyfsat lätt.
 Medan jag sydde frossade familjen i fredagsmys. Vi hade beställt fredagsmys kasse från Familyfood.  I den stora skålen grillchips medan i den lilla chips smaksatt med  Stilton Blue.
Lördagen cyklade Edla och jag till centrum och besökte biblioteket. Lånade lite böcker mm
Lite fika på altanen i solen...

Sedan lek och lek...


Till söndagsmiddag blev det på Edlas begäran en rätt från halvåtta hos mig...
Hade lite svårt att hålla minnen då vi skulle äta detta. Det var ingen höjdare och barnen protesterade hej vilt men vi var duktiga familjen och fick i oss det vi lagt upp på faten. Som tur var hade vi rester från lördagensgrillning kvar som vi kunde njuta av.
På em/kvällen hade Eric sin innebandy. Under tiden grabbarna var iväg så fixade Edla och jag pannkakor till middag. Edla har blivit jätte duktig på att grädda pannkakor. Hon lärde sig att man inte ska kasta i smeten utan hälla det lite lugnt och fint i stekpannan...

Eftersom jag inte vill äta helt vanliga pannkakor testade jag att grädda "Tyglinas pannakakor"
3*25 ml majsmjöl
2*25 ml dinkelmjöl fullkorn
2 msk krossad linnfrön
1 tsk salt
1 dl mjölk
1 dl rysk yoghurt
2 ägg smör till gräddning

Ny gräddade var de kanon goda. Jag åt mina pannkakor med räkor och gräddfil...
Måste bara säga att de måste ätas direkt. Jag skulle vara lite smart så jag ville ha några till lunch låda på måndag men som tur smakade jag lite i ena kanten på en och det var inte gott :-(
Söndagskvällen avslutades med ett avsnitt "Morden i Midsomer" på TV8 (Här )

1 kommentar:

  1. Här har du ett annat pannkaksrecept: http://carinasbakkonst.blogspot.com/2011/10/colting-pannkakor.html

    SvaraRadera