Sidor

tisdag 4 oktober 2011

Måndagens middag

Måste bara skriva att vi lagade mat från vår matkasse idag... Lax med pesto. Många har säkert lagat det men jag måste erkänna att jag inte har det och det blev en klar hit i vår familj. Det bästa att det var såååå enklet. En laxbit (lagom stor för familjen) lägg i en ugnsform, på med färdig pesto... lite citron, shups in i ugnen... 200 gr ca 15-20 min. Servera med ris och en sås gjord på ryskyoghurt med pesto (och ev lite vatten för en bättre konsistens). Och en sallad på isbergssallad, rödlök, gräslök, flingsalt, olivolja och pressad lime...
 Hann inte ta ett fint kort då hela laxen låg så fint i formen. Hade tre barn som skulle ha mat samtidigt samt en fjärde som bara ville sitta med. Då får man vara snabb och då finns det inte tid för kameran mm.
Men jag lyckades fånga en liten bild på mitt fat...(utan ris)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar