Sidor

tisdag 19 februari 2013

Symöte- En väska till mina tofflor

Till denna veckas symöte har jag sytt klart ett väska som jag kan ha mina tofflor i när jag åker till min sykurs på torsdagar. Har upptäckt att just vinter halvåret är det svårt med skor och symaksiner. Man känner ett starkt behov av vinterkängor när man ska ta sig fram i snön men väl på plats så kan man ju inte känna pedalen med skon på... hoppa i och ur skon för jobbigt... lösning.. tofflor... en plast påse duger men absolut inte lika snygg som min väska :) Inget avancerat men dock praktisk sak fick det bli till denna vecka...
Och jag stickar vidare på mina tunikor till dottern och mig...
Den övre bilden från helgen och den nedre från igår... Vågar inte ens nämna men jag stickar sååå bra framför tvn.. speciellt till program som inte kräver så mycket uppmärksamhet... och igår fastnade jag på Tv5... Ullared!!! jappp hos Morgan & com... och oj vad jag fick gjort under den tiden :)
 
Vad de andra har hittat på hos Husmorsskolan kan ni se ( här )

3 kommentarer: