Sidor

söndag 10 februari 2013

Oxrullader

Lördagskvällen hade vi vänner över på middag... Det blev samma förrätt som vi hade på tjejmiddagen för två veckor sedan... (HÄR ) Avokadobakelse med räkor... Denna gång hade jag inget fullkornsbröd hemma tog bara vanlig rostbröd...dock köpte jag en ny sort (iaf för oss)
Och jag tyckte det blev som SVAMP... vet inte om det var för färskt eller så.. Kanske hade varit godare om man rostat det lite innan man använde det... provade att rosta brödet imorse till frukost och tyckte fortfarande att de var lite svampig i konsistensen...så ett minus blev det för förrätten från mig... Gäster åt upp allt och vad jag vet så lever de än idag ...
Och till huvudrätt gjorde jag Per Mobergs recept på oxrullader... här ...
bild lånad från recept.nu
 
Serverade med egen gjord plommongelé... hade inte sockerärtor hemma så det blev en vanlig blandsallad med tomat och morötter i... OCH det viktigaste... jag glömde grädden till såsen så vi hade bara en vanlig skysås till... men det var gott för det...och som avslutning hade jag gjort pannacotta med bärspegel...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar