Sidor

onsdag 20 februari 2013

Spenatsoppa

Till lunch idag blev det spenatsoppa med förlorade ägg och några korv bitar
Tycker soppa är en underbar lunchrätt... så nu när vi har sjukstuga hemma passar jag på att laga det så ofta jag hinner så detta är dag tre med soppa... Denna spenatsoppa valde jag att inte reda av med någon mjölkprodukt så den fick behålla sin gröna fina färg... och vanligen så har vi kokta ägg halvor till med men jag lyxade till det med förlorade ägg... den var precis lagom krämig i mitten... Jag rotade i frysen efter hackad spenat, som jag lade ner i kokande vatten i med ½ kycklingbuljong tärning, salt peppar och lite redning... klart... koka det förlorade ägget efter konstensregler... min var i varmt vatten ca 3 min (vattnet ska inte koka när väl ägget ligger... annars blir det bara äggkross)
Klart!

2 kommentarer:

  1. Kom att tänka på din farmor.. Hon älskade förlorade ägg och var så duktig på att laga dem. Minns du?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp... Hon var en riktig expert på förlorade ägg... ;)

      Radera