Sidor

fredag 1 juni 2012

Lång vecka

Denna vecka har varit lång och tung. Har haft mycket att göra på jobbet så det fick helt enkelt bli en  5 dagars vecka. Jag vet.. jag har haft det innan men nu när man inte ska jobba alla dagar utan vara ledig en dag så känns det att jobba 5. Plus att vädret har ju inte direkt hjälpt till att hålla humöret uppe. Samt att jag tycker det varit lite extra tråkigt på förskolan med barnen denna vecka... Så i tisdags när jag skulle handla lite snabbt på hemvägen så bestämde jag att jag ville muntra upp mig själv med lite blommor... Och de står så fint än...
Så nu är fredags em här och försöker komma in i helg känslan, ledighets känslan... Och den känns nära... När man ser dessa blommor och tittar ut genom fönstret och ser regnet...
jaaa... vad känner man då??? HÖST :-) jo.. så det blir att tända en brasa och ladda inför familjekväll med La Grand Final i Let´s Dance... Har precis klurat på lite tilltugg... Kom på en jätte god förrätt vi åt hos goda vänner för ett bra tag sedan...Vad det är? det får jag återkomma om när jag väl har fått ihop det :-)

Glömde berätta att till pajen jag lagade härom kvällen blev det inget avancerat till... Barnen fick spaghetti och köttfärssås medan de som ville tog en plocktallrik med det och kompletterade med pajen,gräddfil, hackad rödlök, en god sallad på isbergssallad, riven morot, rivet äpple och solrosfrön. I en separat skål fanns det små tomater, en annan skål majs och en burk med delikatess kapris.
...Som avslutning på middagen fick det bli vattenmelon i stora lass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar