Sidor

måndag 11 juni 2012

Ännu en dag med öppenträdgård i Hallingeberg

Ni som har följt bloggen (eller om ni nu gjort besväret att läsa igenom arkiven....) vet att jag även förra året (HÄR ) (och några år innan) åkte till öppenträdgård i Hallingeberg/Gamleby då vissa amatörträdgårsmästare öppnar sina gårdar för allmänheten. Men i år hade vi oturen att himlen öppnade sig precis när vi kom fram... Så det första 10 min sprang barnen och jag mellan olika träd och försökte få skydd... Men sedan kom hon som har trädgården (nu vet jag att hon heter Leena-Kajsa) med paraplyer så vi fick lite skydd :-) TACK om du läser detta.. Mycket uppskattat!

Tyvärr så gick lusten ur mig och jag kände att jag inte klarade av att vara i en sååå fin trädgård när det regnar med barn (och så hade jag även övertalat en väninna att följa med med barn). Beslutet togs att vi skulle hem MEN.... DÅÅÅ kom solen fram och sken över oss och allt var glömt :-) Så det blev fika i underbar miljö...

Fråga mig inte namn på blommor.. det kan jag inte... men se hur vackra de är :-)

Hon har det där lilla extra som gör att det blir så underbart ihop... 
Till och med krukor som inte är hela kan man skapa fina kompositioner av... Skulle själv aldrig komma på tanken att använda nåt som gått sönder men det blir ju hur fint som helst...


Och här ser man att mammas famn alltid är tryggt och bra :-)






Åter igen en skön söndag var detta :-) Väntar med spänning på nästa gång det är öppet så man kan få komma och njuta igen...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar