Sidor

tisdag 19 juni 2012

Erics barnkalas och släktkalas

På lördag förmiddag hade vi Erics barnkalas. Själv fyller jag ju år på sommaren och har starka minnen från då att det var så svårt med barnkalas eftersom alla man ville bjuda hade semester och de var ju inte hemma... Och nu upptäckte vi att Eric fyllde ju helgen innan midsommar så det blev brådis med kalas och jag gillar inte att fira innan man har fyllt år... Då fick det bli en intensiv kalas dag på lördagen. Vi hade barnkalaset redan vid 10. Jo, jag vet att det är tidigt men de skulle bowla först mm och då hinner de bli hungriga till 11.30 då de fick korv med bröd, sedan paketöppning... glass med cholkadsås och godispåse och så var klockan 12.

Bilderna blev så här i min kamera. Det var DISCOljus i lokalen... men man får en bild om hur det var iaf.

Väl hemma var det bara att fixa fram lunchen som mormor, farmor, farfar, min kusin och mina två kusinbarn skulle få njuta av. På väg hem blev det en kompis till Eric som också ville komma och eftersom det var Erics kalas fick han bestämma :-) Och vad fixar man för lunch till alla när man inte har alltid i världen att laga maten och inte vågade jag satsa på att grilla då det öste ner regn på morgonen... Jag slängde in två fläskytterfiléer i ugnen innan vi åkte på kalas och hade 100 grader på ... Väl hemma efter barnkalaset så var det bara att fixa sallad, koka potatis (hade köpt delikatesspotatis från ICA som tog 15 min att koka) och köpt en färdig sås (peppar sås) som blandades med grädde och fram med lite äppelmos så var lunchen klar. Inga bilder då vi var sååå hungriga.
Sedan lite paket öppning och massor med lek...
(tänk att det är SÅÅÅ roligt att väsnas med tutorna)

Eric hade bestämt att vi skulle äta glass med jordgubbar och maränger, chokladsås, grädde mm
Och vi hade en tårta med grädde och lemoncurd och jordgubbar till kaffet.
Och när vi kom till tårtan så hade vi hunnit att tacka av vissa gäster men ökade antalet genom nya fikagäster (är det inte underbart med barnen och alla deras kompisar)

Tack alla som var med denna dag och firade vår fem åring!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar