Sidor

måndag 25 juni 2012

Brödpannkaka eller vad man nu ska kalla det :-)

Ibland så måste man bara ta vara på det som finns i skafferi och kyl. Man kan ju inte bara slänga mat. Hittade idag en en bondbrödslimpa som jag inhandlat till midsommar men glömt i helgen :( Vad ska man göra med den??? Till barnen sade jag att vi skulle göra brödpannkaka och vips så fick alla ner det i magen :-)

Hur gör man brödpannkaka då??? Tar och skivar upp en limpa bröd. Doppar den i uppvispad ägg som är blandad med mjölk. Steker det i panna som pannkakor...
Jag stekte även bacon till dessa pannakakor. Under den tiden så fick skivorna åka in i den vanliga ugnen på 75 grader...

Serverade dessa pannakakor med bacon och sylt. Alla mäta och glada... Nu sitter resten av familjen av bygger LEGO medan jag hämtar andan så jag har orken att lägga barnen, risken finns att jag somnar innan dem idag.

2 kommentarer: