Sidor

onsdag 21 mars 2012

Vi har en 6åring hemma hos oss :-)

I lördags fyllde vår prinsessa 6 år. Jag vet att varje förälder säger "jag vet inte vart åren tagit vägen" och så är det... Det var igår hon kom till världen och man hade ett litet knyte i famnen och hjärtat svämmade över av kärlek som man aldrig upplevt innan :-) Vi bjöd familjen på middag och kalas. Vi avslutade middagen med en dessert som jag jobbat fram receptet på...Crema di Brigadeiro med vaniljpannacotta. Inspiration fick jag av denna dessert som serverade på "halv åtta hos mig tidig vår i år. Jag visade ett experiment för ett tag sedan... (här )
Koka upp en burk kondenseradmjöl (sötad) med 1 msk smör och 1 msk kakao. Rör runt hela tiden. Låt det puttra tre gånger med stora bubblor. Ta kastrullen från värmen och häll upp i glas. Låt svalna. Gör pannacottan med 4 dl grädde, 0,5 dl socker och 1 tsk vaniljsocker (normalt så använder jag vaniljstång när jag gör pannacotta ... gott men då syns de svarta fröna och i glas kan jag ibland tycka att det blir konstigt med prickar i...) koka upp. 1,5 gelatinblad som legat i kall vatten ska ner i kastrullen koka upp. Ta från värmen... låt svalna en stund i kastrullen, rör om då och då.... När det är svalt häll det över i glasen. Låt stelna. Vid servering garnera med frukt efter tycke och tillgång :-) Super super gott!!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar