Sidor

onsdag 28 mars 2012

8 barn plus svärföräldrar och jag...

Idag efter jobbet att hade jag fullt hus :-) Helt plötsligt kom det in 8 barn som skulle leka här!!! Innan hade svärföräldrarna kommit som skulle komma på middag och hjälpa till med lite planering till lördagens barnkalas som nalkas... Så här var det i hallen...
Det intressanta var att när det var 8 barn var ljudvolymen i nivå med fem barn.. medan det senare bara var 5 barn kvar var det som om det var 10 barn... Nånstans mellan alla samtal från föräldrar som skulle ha hem sina barn för middag hann vi med vår middag... Det var inget lyxigt men så gott. Fiskpinnar med kokt potatis och stuvad spenat. Enligt dottern är min spenat godast medan sonen inte tycker att spenat är hans grej :-) !? Till detta hade vi en STOR skål med sallad...
I denna sallad är det tärnad morot, isbergssallad, salladslök, körsbärstomater, persilja, olivolja, flingsalt och pressad citron....

Sedan bjuder jag på några bilder på Lotus i husses famn... Han var hos veterinären i tisdags... Han har fått tandsten stackaren... Nu väntar ett till besök ... kan säga att bilresan dit inte tillhör Lotus favorit stund precis... ojjj ojj ojj vad han pratar med mig i bilen...




1 kommentar:

  1. Vem tycker om att gå till tandläkaren? Lotus är klock, husse får dåligt samvete för att han protesterade, skrek och fick "lida" så mycket... Husse fick säkert gottgöra lidandet med extralååång klia-killa-stryka stund vid hemkomsten!

    SvaraRadera