Sidor

måndag 5 mars 2012

Jansson i fredags...

Till fredagens middag blev det jansson och revben till de vuxna och till barnen kokt potatis m sås o revben. Fick en sån längtan ill jansson i fredags så det var tr att det fanns anjovis i kylen :-)

Och för dem som missade detaljen i julas så har vi dill i vår jansson. Min svärmor har lärt mig den lilla detaljen och det är skillnad på jansson med dill och icke dill. Jansson med dill super gott.... jansson utan dill knappt ätbart enl mig. Men så är ju smaken också som baken...

Vad har måndagen bjudit på?? Jobb, förskola, hem fixa middag... Dottern testar Zumba för barn, åka till stan köpa dragkedja till en blivande kjol till mig....hem... umgås med farmor och farfar som varit hemma och varit barnvakter (fast barnet valde att vara hos kompis hela tiden)så vi kan säga att de var kattvakter istället... Sedan har vi gjort oss i ordning för kvällen, läst "kalle anka och hönshuset" nattat barnen... sedan var det "halv åtta hos mig"...med två barn i famnen som oxå ville se matlagningsprogram :-) detvar måndagen i mini skala... nu behövs skönhetssömnen och jakten på en ny bok... Har precis läst ut...
Jag gillar deckare :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar