Sidor

tisdag 5 mars 2013

Symöte-Klänning till mig

Då var det tisdag igen och dags för symöte... Förra veckan hade jag sjuka barn hemma mm så att orka blogga var inte aktuellt... Till denna vecka tänkte jag visa min senaste klänning som jag har sytt till mig själv... Tyget är inköpt på syfestivalen i höstas och mönstret är från OTTOBRE 2012/05
Jag ändrade dock från orginalmönstret och anpassade den efter mitt tyg genom att ta bort dragkedjan från ryggen och bandet som skulle sitta vid bysten...
 
Nedan hur det går för tunikorna... 
Om ni vill veta vad de andra har hittat på denna vecka gå in på Husmorsskolan

2 kommentarer:

  1. Vad fin klänningen är. Önskar jag kunde ha en sån klänning, men min kropp är alldeles för kort och bred :)

    SvaraRadera
  2. Jättefin! Var beställer man en sån? :)

    SvaraRadera