Sidor

onsdag 20 mars 2013

Fin besök en tisdag :)

Till kvällen hade jag besök av en väninna... vi delade på lite rester från helgens förrött Videgrenssoppa samt en nygräddad skink&ost paj.. vi rundade av middagen med lite glass, chokladsås och maränger samt nogahtpinne..

Paj degen är det vanliga 3 dl vetemjöj, 125 gr smör och 3 msk kalltvatten... Låt vila 30 min... tryck ut i en pajform grädda ca 10 min i 225 grader... Undertiden fixa fyllning... Denna gång blev det purjolök, tärnad skinka samt massor med västerbottenost... (jag vill gärna ha broccoli i min paj oxå men denna gång gapade fryset tomt efter broccoli och den färska jag hade i kylen hade börjat att gulna mm så det fick bli utan... ) Sedan 3 ägg och ca 2 dl mjölk el grädde, salt peppar lite lite kajenpeppar samt lite timjan... grädda ca 30 min ... klart... servera med sallad...

1 kommentar:

  1. Åt hos en väninna Icas paj med västerbottenost, fantastiskt god! Alltså från disken, ej fryst. Undrar om jag kan göra själv bättre, knappast.. Men säkert var den dyr...

    SvaraRadera