Sidor

söndag 31 mars 2013

PÅSKporterstek

Har lite svårt ibland att följa bara ett recept.. måste liksom lägga till och ta bort lite efter eget tycke... Och så föddes årets PÅSKporterstek. Fick ett bra recept från min "frisör" (tack). Utgick från den men blandade lite efter eget då jag inte hade allt man behövde hemma...
Det skulle vara porter i porterstek (konstig eller inte? ) det hade jag inte hemma men PÅSKMUST så då fick det bli en liten flaska på 33 cl som åkte ner i grytan... sedan skulle det vara svartvinbärssaft outspäd men det hade jaginte heller så då tog jag en 1 dl FANTA GRAPE och lite enbär, skivad gullök, sedan hittade jag en purjobit i kylen på ca 10 cm och två morötter som fick åka ner i grytan... Sedan skulle det vara köttbuljongstärningar men det ägde jag inte heller så då fick det bli grönskasbuljongstärningar .Köttet fick små puttra på spisen ca 2 timmar... jag vände köttet ca var 15 min ... och till detta serverade vi hasselbackspotatis med stek svamp och stektlök... lite gelé och en sås på spadet från köttet samt grädde...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar