Sidor

måndag 22 oktober 2012

Mina köttbullar :(

I lördags när jag stor handlade så passade jag på att köpa nötfärs för att göra köttbullar. Jag köpte 2,2 kilo.. fixade smeten... rullade köttbullar... stekte dem mm Och sedan ställde jag dem på altanen för att svalna.. Under folie mm så de skulle vara säkra ...
Men denna lilla tjuv tog sig fram till mina köttbullar.... och ....
:(
 
Och nästan hälften var uppäten...
Resten var ju bara att slänga man vet ju inte vad fåglar har för sjukdomar mm...
 
Så nu står jag på ruta ett igen vad gäller köttbullar... Måste erkänna att bara tanken på att rulla dem gör att jag överväger  Mamma scans köttbullar nu en tid framöver...



2 kommentarer:

  1. Åh, stackare! Jag såg nån TV-kock (möjligen den där galne Boris Möller eller vad han heter) ha smeten i en spritspåse (vanlig plastpåse, typ) och sen klämde han ut en lagom "bulle" och den la han i kokande buljong tills nästa bulle var ute typ, sedan la han dem i pannan vartefter. De stelnade liksom på ytan då, och blev mer lättstekta. Kanske underlättar något? För egna bullar är ju SÅ mycket godare än köpta!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att köpta köttbullar är nästan lika goda som hemlagade... om man bara kryddar dem extra med egna kryddblandningar vid stekning! Måste erkänna att det är väldigt sällan jag gör egna!

    SvaraRadera