Sidor

tisdag 30 oktober 2012

Majssoppa med korvslantar

Då är vardagen i fullgång igen. Visst det är höstlov för vissa men inte för våra barn då de inte går i SKOLAN och inte har de föräldrar som har arbete som tar hänsyn till höstlov... Men tro inte att de klagar (ok Eric har varit lite hängig så han har varit hemma med en hängig pappa ) iaf inte Edla... Fröknarna har tid att leka och pyssla med dem ... så hon är så nöjd så :)

Till kvällen blev det middag från Linas Barnmatkasse... majssoppa med korvslantar...
 1 gullök i bitar
1 palsternacka
några morrötter
Fräs i lite olja.. tillsätt frys majs (500 gr) och
1 liter vatten
kycklingbuljong
 
Koka i ca 10 min, kör med stavmixern, passera (tycker det blir godare då skalen från majsen alltid fastnar i tänderna annars ) salta och peppra...
 
Stek korvslantar i lite olja
 
Klart
 
Detta var orginal receptet från kassen.... men måste erkänna att min är godare.. jag rundar av min med grädde och det gjorde jag inte denna gång så det måste jag komma ihåg till nästa gång ! Och jag gillar även att det är lite sting i det så det blir att lägga till lite chili ...
 
Trevlig tisdagskväll på Er!!!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar