Sidor

lördag 27 oktober 2012

Besök hos mor...

Vi har varit en snabb sväng i Linköping. Barnen och jag kom hem med TÅG!!! Det är så roligt att åka tåg när det fungerar. Idag var det även kustpilen så det fanns även en "serveringsvagn"

Och en bra sak med att åka tåg är ju att jag inte kör och kan göra annat...Har börjat att sticka :) Kom en bra bit på tåget. Jag vet att jag inte har visat det men jag inhandlade garn på syfestivalen i Stockholm förra fredagen. Tanken är att det ska vara klart tills på måndag.. Tror ni det?? Om det blir så slår jag nog personligt rekord i att bli färdig med ett projekt som köptes på en impuls :) Men som sagt under kan ju hända...
 
Så ikväll kommer det att stickas ännu mer :)
 
Sedan måste jag visa en "rolig" krydda jag köpte till mamma ...
Ibland undrar jag hur jag tänker... Varför köpte jag inte en till oss??? Så det blir att handla i veckan igen :) För den som undrar så är det en Etiopisk kryddbalndning med 18 kryddor. Tyckte den påminde om Gulaschkryddning (alltså papprika) men väldigt god... jag testade en vegitarisksoppa men kan mycket väl tänka mig den smaken ihop med långkokt högrev eller oxsvans mm
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar