Sidor

söndag 1 maj 2011

Lite matupplevelser från veckan som gått

Denna gång tänkte jag bara visa lite höjdpunkter från veckans mat. Var nära på att skriva att måndagen började med vår matkasse men det var inte riktigt sant då måndagen var en helgdag och kassen kom på tisdagen :-)

Onsdagen blev vi barnfria lite hipp som happ... farmor och farfar (och Faster Lotta) ringde och frågade om de fick hämta barnen från dagis mm. De fick de :-) Edla hade shoppat los med faster på stan och införskaffat sig både nya hårspännen och solglasögon. Tillbaka till maten... Då gjorde jag en rensning i kylen. Hittade lite kyckling, morot, sockerärtor mm. Då gjorde jag något som jag kallar "goj". Man tar de grönsaker man har hemma, fräser. När de är lagom mjuka tillsätter man soja, honung, salt, peppar och en msk balsamvinäger. Denna gång hade jag min ny inköpta tranbärsvinäger från Rudenstamsgårdsbutik
... och så hittade jag lite pasta salald kvar från helgen...
... Och vips så hade vi en underbar sallad till middag.

Torsdag hade vi kasslergryta från matkassen...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar