Sidor

tisdag 26 april 2011

Lindas Trädgård... och min trädgård...

Igår var jag och min svärmor i Gamleby på Lindas Trädgård och handlade. Innan vi åkte ringde jag och kollade om det var öppet och det var det :-) Och som jag är frågade jag om hon hade kaffeservering... nää fick jag till svar, men jag sätter gärna på kannan när du kommer :-) Det kallar jag service...
Jag glömde dock ta kort när jag var där så jag har lånat lite bilder från hennes hemsida så ni kan få er en bild om hur det ser ut där...


Måste bara passa på att säga att det inte var någon snö där igår inte... det var 27 gr inne i växthuset :-)

Jag fick med mig hem några plantor som skall ut om några veckor...



Det är lite skillnad på min trädgård kan man säga :-) Här är en av mina odlingslådor... Persiljan och grässlöken har överlevt vintern.

... nedan har jag sått lite dill och ruccola...

... lite lökar jag hade grävt ner förra året som tittade fram i slänten bakom :-)


Och mycket gräsmattor har jag som inte kräver mycket av mig. Den klippningen sköter svärfar, tack tack...
Nu väntar jag bara på att det ska bli varmare ute innan jag planterar resten av mina frön :-)

2 kommentarer:

  1. Tänk att din rucola och dill redan tittar fram! Jag sådde mina frön i helgen.. Men min gräslök och vitlök har kommit långt, de är snart skörd färdiga.. De var i jorden redan från förra hösten! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det ska vara du till att få fika sådär :) Men frågar man inte så får man ju inget heller!

    SvaraRadera