Sidor

tisdag 17 maj 2011

En skjorta/tunika och en tunika

Jag har haft en favorit skjorta/tunika som har "krympt" och tappat färgen och blivit lite för gul... Men nu tog jag tag i saken och har klippt isär den och ritat av den och sytt mig en ny :-)

Här är orginalet som är i flera bitar nu mera...

och här är min nya tunika... Fick ändra lite i mönstret då orginalet hade "krymt... men när jag skulle prova den nya så hade även den krympt av luften eller nåt så jag fick ändra i mönstret lite till så att den numera passar mig och min "nya" figur...
Mönster:Egen,
Tyg: Inköpt från Tantbiten

OCH äntligen har jag sytt färdigt en annan tunika som jag har hållit på med i evigheter. Först så funkade inte tråden och nålen. Det behövdes jersynål och bra tråd (inte IKEA)... När det väl fanns så tappade jag bort tidningen med mönstret och hade lite svårt att få ihop delarna. Och när jag hade hittat det så hade jag tappat lusten till just denna tunika. OCh när jag väl hade sytt den efter mönstret så var den så urringat att det inte gick att ha den så då fick jag ändra möster igen...

Näää det går troll i denna tunika... nu kan jag inte få in bilden. Tar bild vid senare tillfälle...

Mönster: Delar av den kommer från en tunika i Sömndas Magasinet. Men jag har ändrat lite på den.
Tyg: Det blommiga är från min egen skattkista och det prickiga är från Tantbiten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar