Sidor

måndag 9 april 2012

StarWars nästan i våra drömmar

Idag när jag vaknade satt Eric redan i soffan och väntade på mig lekandes med sitt LEGO... han ville att jag skulle fixa DVDn så han kunde se och leka STARWARS :-) tror nästan han drömt om detta :-)
Det var så min morgon började... och nu har jag fem barn hemma... uppdelade på tre ställen. Två leker STARWARS med LEGO, en pysslar vid köksbordet.. En spelar bowling på Wii och en springer mellan alla och ska leka med alla :-)


Vad gör jag? Jo sitter i mitten och håller koll på alla samt intar min fm kaffe (skulle vilja säga i lung och ro, men det har jag nästan... alla barnen nöjda och glada= jag nöjd. Ingen bråkar :-) så det är nog lugn och ro i den mån det nu går) Och så sitter jag och reflekterar över att man snart har varit ledig i fyra dagar :-) minisemester kan man säga. Kan inte säga att vi gjort massor med saker som man kanske skulle behöva utan vi har gjort dem som har varit viktigast för oss... bara varit. Vi alla behövde landa lite och återhämta oss från maratonloppet som livet är ibland. Jag klagar inte jag älskar mitt liv med alla sina stunder, jag gillar tempot men jag gillar även att ha kontrollen att kunna säga NEJ och inte vara bunden av alla måsten som skall göras.  Nog om mitt tänkande mm...
Ska bara fixa iväg detta inlägg och sedan skall jag sätta mig i soffan och fortsätta med min bok som jag började med idag... "Catalinas Gåta"

Avslutade  tidigare idag på morgonen en annan "snäll" deckare av Jacqueline Winspear...
Har haft behov av snäll deckare... Läste ut Ormens Tecken av R Khoury i helgen. Jag gillar inte när det blir läskigt... men är för principfast för att sluta läsa (och bli besviken på slutet)...
Det var det om böckerna... är inne i en period av läsande igen... Det kommer och går... Ibland vill man läsa och ibland vill man sy och ibland vill man göra nåt annat...


Ha det så gott nu sista lediga dagen innan påsken är slut för denna gång. Men jag har min kortvecka att se framemot då jag är ledig på fredag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar