Sidor

måndag 2 april 2012

Lotus till veterinären idag

I lördags sprang Lotus in i mitt ben. det blev en hård smäll för mig och honom. Sedan dess har han varit konstig, dragit sig undan... fräst mm Natten mellan lördag o söndag trodde jag han var ute och inte kom in men då hade han gömt sig under min säng och var tyst som en mus... Medan natten mellan sön till mån gömde han sig först bakom torkskåpet i tvättstugan och senare under natten kom han under min säng och skrek av smärta :-( Så det var bara att boka tid imorse till veterinär i Läckeby
Bild lånad från Läckebydjursjukhus hemsida

Resan dit var inget roligt. Först fick vi tvinga ut katten från sitt gömställe under sängen, sedan tvinga den i bur. Köra bilen som den inte tycker om att vara i :-( Tur att jag hade svärfar med mig. Och min snälla svärmor hade fixat lite snabblunch åt oss.. kaffe och mackor med stektägg på :-) Vi fick ta ett litet stopp på vägen vid Emån innan Mönsterås. Solen sken men det var ISKALLT.
i Läckeby hade vi turen att träffa en underbar veterinär
Bild lånad från Läckebydjursjukhus
Jörg som undersökte Lotus ...
och en underbar djurskötare som tog röntgenbilder...
Bild lånad från Läckebydjursjukhus
och de kom fram till att Lotus fått en inflammation så nu får han smärtstillande och inflammationshämmande medicine så nu ska vår underbara lilla katt bli frisk (jag vet att han inte är liten men han är vår lilla katt)
På hemvägen stannade vi och fikade i Oskarshamn på Nilssonskafé och njöt av deras goda mackor...


Och nu hemma njuter jag av att se Lotus på sina vanliga platser igen...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar