Sidor

tisdag 17 april 2012

Laxpudding (ta vara på rester)

När jag rotade i frysen idag hittade jag en laxbit som redan var tillagad i ugnen för ett tag sedan... Vad göra med denna?? Jo laxpudding fast min variant.

Tina laxen lite så det går att smula, skala några potatisar och skiva på mandolinen. Placera ut ett lager potatis i ugnsformen. Smula över laxen som är lite fryst fortfarande. På med dill...
Sedan lägg på resten av potatisen :-)
Klicka ut lite smör klickar på potatisen.. In i ugnen tills potatisen känns färdig (ca 20 min i 175 gr)
Servera med en god sallad.

Detta var jätte gott och resterna kom till användning :-) Oftast tycker jag att när man slänger in nåt färdigt i frysen så blir det just den rätten igen. Men här blev det en ny rätt av resterna...

När vi hade fått i oss maten kom en granne på fika... och hade med sig rester från en kladdkaka (måste erkänna att det var den godaste kladdkakan jag ätit på länge länge länge....)

Och sedan har det blivit lite häng framför TVn. Upptäckte en serie som går på svt på 1 "Så levde de lyckliga"... tycker det är ett jätte bra program.

Men nu ska jag krypa ner och läsa lite... har en dejt med "hittaren" (Steven Saylors huvudkaraktär i "Catilinas Gåta")



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar