Sidor

måndag 4 juli 2011

Studs på hög nivå samt 5 minuters Chili

Edla har börjat att studsa fram.. konstant. Hon liknar Tiger i Nalle Puh. Studs stunds... Idag kom jag på ...
... att hon har ju en matta att hoppa på... så det är inte konstigt att hon hoppar i sitt rum :-)

Sedan var det dax för mig att börja med middagen. Ikväll blev det 5 minuters Chili. Receptet kommer ursprungligen från ICAs buffé och den som gjorde mig uppmärksam på receptet första gången är en av mina föredetta chefer från Elajotiden.

Bryn köttfärsen, smaksätt med tacokrydda. En burk krossad tomat, salt peppar. Låt puttra, en skvätt grädde.











Under tiden fixa tortillastrassell. Fräs i lite olja i en stekpanna.  Eric och jag plockade bladsallad från vår egen odling och lade till två obesprtutade ringblommor :-)

















Servera med sallad, gräddfil och trassell.

1 kommentar:

  1. Har du blommor på dina ringblommor redan! Mina ser mest ut som ogräs...
    Här finns egen tacokrydda om du vill experimentera lite och få bort sockret i köpevarianten (GI-vänligare): http://www.lyckasmedmat.nu/recept.asp?receptnr=90 (jag har ett annat också men den länken funkar inte nu)

    SvaraRadera