Sidor

fredag 8 juli 2011

Summering av veckan

Vad har hänt under veckan som gått? Det har gått i 120... I tisdags var det speedway så alla utom jag var iväg. Kan det vara så att jag tog det lugnt då... näää. Då lagade jag mat och bakade inför onsdagen. Vi hade två avtackningar på jobbet.
Bilder på bakningen kommer senare då de blev kvar i ett annat kort som jag inte har tillgång till just nu :-(

På onsdagen innan jag åkte iväg på kvällen kom farmor och farfar och tog över barnen då M oxå hade lite aktiviteter just denna kväll. Tack för att ni finns svärföräldrar... ni underlättar verkligen vårt liv.

 ... Så här stark ska jag bli...
... Och jag ska bli så här stark......

Och vad åt jag för gott på min middag då?

Skagentoast på surdegsbröd

Och till huvudrätt blev det sommarbuffé m tre olika spett. Lax-, kyckling- och köttspett. Till det serverades färskpotatis, bullgursallad, vanlig sallad m tomat, gurka och plocksallad, mozzarella-tomat och basilika sallad, barbequesås (hemma gjord). Tro inte på något sätt att jag har gjort allt. Bullgursalalden har jag gjort och receptet på den kommer en annangång.
Till efterrätt blev det varmannans m rom och cocus, vaniljglass och chokladsås (bild på det glömde jag). Men jag har gjort det tidigare i bloggen så den finns på bild med recept. Det var super kul att umgås med arbetskamrater MEN det var bara jobbigt med anledningen.. alltså avtackning av en arbetskamrat som är en god vän till mig som  ska sluta hos oss och fortsättare vidare på anant jobb. Jag vet att livet är så men det är alltid tråkigt när någon man tycker om skall sluta. Trösten är dock att vi har redan anställt en underbar tjej som skall göra samma jobb. Och jag önskar min vännina lycka till på sitt nya jobb. Våga inte glöma oss bara :-)

Torsdag: Lite spontan middag med vänner. Det blev så klart grillat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar