Sidor

tisdag 12 juli 2011

Besök hos Helena

Lördagen åkte barnen och jag till Kvarsebo, någonstasns mellan Nyköping och Norrköping. Vi skulle besöka Helena, en vännina till mig som även är Edlas fadder men frågar du Edla får du till svar " min moster". Vår väg gick inte hela vägen på fastland utan den gick över vatten utan bro... Vi fick ta färjan :-) Men som säg bör så missade vi självklart den precis när vi kom fram så vi fick börja med glasspause.

Efter färje turen kom vi fram till Kvarsebo. Men där var vi bara en liten stund då Helena varit med på en tävling och sedan fortsatte vi vidare in i skogarna mot Nyköping till Torpet :-)
Här i trädgården satt vi länge och pratade, fikade...
intog lunch... till Edlas glädje sill :-)

Efter äventyret i Nyköpingsskogar begav sig barnen och jag mot Norrköping för att shoppa lite. Vi hann även med ett besök till ...
Både barnen och jag var sååå nöjda med dagen, resan hem bara flög fram inte det att det gick fort utan att vi pratade om hur trevligt vi hade haft det och alla hade fått sin vilja fram :-) Väl hemma var det bara en snabb dusch var och sedan sängen.

1 kommentar: