Sidor

lördag 9 april 2011

Syfestival-A6-Tranbärsvinäger

Underbara fredagen började med en resa från Västervik vid 7 tiden. Hämtade upp min väninna Eva-Lena som hade möjlighet att göra mig sällskap denna dag. Det var helt underbart väder. Solen sken och vägen var tom… det vara bara att köra J I Nässjö stannande vi och tog vårt morgonkaffe och macka.

Vi var framme i Jönköping 9:45 och syfestivalen öppnade 10 så bättre kunde det inte bli. Vi hann precis komma in och lämna våra jackor då de slog upp portarna J Den första timmen var det inte så jätte mycket folk så det var skönt att ha kommit så pass tidigt att man kunde se alla montrar.
Vi provade på att vävamattor…

Eva-Lena


Vi tittade på många overlockmaskiner. Jag satt och pratade med varje säljare om vad dom tyckte var så bra med just deras maskin… Men det blev inget inköp iaf. Jag fattar vitsen med att ha en maskin men man måste ju ha plats för den också… Hade ingen tanke på att jag skulle behöva en egen syateljé efter bara tre år i huset J Undra om nån av barnen vill dela rum med mina saker? Näää… tror inte det J Jag får så snällt packa mina saker varje gång.
Sedan var det dags att fika. Vi hade tur som tog oss ut 10 min innan alla andra också kom på det. Det blir inga bilder från det. Helt opersonligt kaffe i pappersmuggar, dock OK kaffe. Liten bullbit samt en liten chokladbit … så hade vi energi att gå lite mer … Inhandlade lite tyger.


Hittade mönster…


Och sedan var vi klara med syfestivalen.
Och lite andra bilder…



Åkte till A6. Gick på IKEA och lunchade. Inhandlade tre krukor på Ikea. Bra jobbat tycker jag. En stor sväng inne på A6. Hittade klänningar till Edla på H&M för 49 kr… Bra att ha till påskägget. Till Eric hittade jag inte så mycket så det blir till att sy plagg till hans ägg.
Och sedan bar det iväg till…


För de som inte vet så vann jag en tävling i höstas och första priset var en egen kock som kom hem och lagde en trerätters middag. Och denna kock Gustav Arnell jobbar på Rudenstamsgårdsbutik. Jag behövde ju få säga hej när jag var i närheten samt inhandla lite godsaker då vi var i trakten.


Sedan åkte vi hem. Då hade det börjat att blåsa kan man säga… Vi hade tur och kom hem hela. Efter en underbar dag avslutade jag kvällen med….


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag! Sen sov du gott förstår jag :)

    SvaraRadera
  2. japp.. bortset från när Eric dök upp mit ti natten med ett lasersvärd i handen och inte kunde sova:-)/ Tyglina

    SvaraRadera