Sidor

måndag 22 juli 2013

Pizza

Till söndagsmiddag fick det bli en pizza med lite nytt och lite rester från kylen...
Köpte färdigdeg och sås i affären. Hittade en torr skinkbit i kylen... Hade köpt färska champinjoner som åkte på... Några ensamma tomater... Och när pizzan kom ut så hade jag på lite paprikasås, vitsås och tzatziki som blivit över från grillningen med grannarna. Och en liten burk med skivade oliver hittades... Och en liten sallad med kronärtskockor... Och vips så hade det blivit en superpizza....
Och det blev inte sämre med att ta ett glas rött till heller... 

Och lite sovmorgon kanske man skulle kunna få på måndagen.... Men icke :( som jag skrev i tidigare inlägg så har vi grannar som bygger på baksidan .... Så vad gör det att folk bor här och lever ... De levererar last till bygget med lastbilar, släpper av massorna, lastbilarna backar så det piper .... Innan 7:( ... Det gör inget... De bara bygger , de är ju snart klara ... Visst! De ska bara bygga en si så där 10-12 hus till. Nää säger jag. Jag har så svårt att fatta att man inte kan visa hänsyn till andra genom att bara följa reglerna. De regler som finns är ju till för oss alla. Åter igen tack för att jag fick klaga... :) Ni vet delad glädje dubbel glädje... Lika så delad gnäll är mindre gnäll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar