Sidor

lördag 20 juli 2013

Fler grannar och spontanitet

Älskar att bo på vår gata... I inlägget innan skrev jag om bullar ... Nu ett senare samtal på kvällen blev det huxflux middag med andra grannar. Vi körde principen taga vad man haver ... Och det blev BBQ. 
Och självfallet blev det vin till... 
Vi testade två olika Ripasso viner. Man kunde känna att de var syskon men ändå olika. 

Nu när vi har tema grannar uppe kan jag ju spinna vidare lite.... Det byggs en ny gata bakom oss just nu. Har inget emot gatan mm men jag har dock svårt att förstå att man tycker det är OK att köra stora maskiner som låter på en lördag morgon. Kommer inte ihåg om jag skrev för ett tag sedan då de startade 4:45!!! En vardag. Men då var jag iväg och pratade med dem om att vi faktiskt bor här redan och sover. Så de har inte börjat förrän 7 nu . Tack! De började inte innan 7 idag iaf men jag tycker ändå inte om ljudet. Tänker inte gömma mig inne när det är fint väder heller så nu sitter jag på baksidan njuter av en latte och klämmackor, lite blogg ... Inget fågelkvitter utan en grävmaskin och nån slags slip... Men men de ska väl bli färdiga nångång... Och de kommer inte vara det sista huset som bygger... Det kommer flera :) 
Näää nu ska jag bara försöka njuta av solen och min latte ... Ha en skön lördag!

1 kommentar: