Sidor

lördag 24 november 2012

Fredagens roliga...

Hade ju massor på agendan för igår.. och jaa som jag befarade så glömde jag kameran hemma men ni får försöka se bilderna framför er i alla fall... Det började med lunchlyrik på Stadsbiblioteket.. Det var arabisk poesi.
Bild lånat från bibblioteketsFBsida

 
 
För 40 kr får man macka och kaffe. Jag tycker det är underbart med aktiviteter på lunchen som kombineras med mat. För "äta bör man" så då kan man ju göra ngt mer av det :)  Medverkande: Teba och Sarmad Al-Dainy, Åsa Österlöf, Claes Siöstedt och Gunvor Alnervik. Teba och Sarmad går på Fågelbäretsskola och har arabiska som hemspråk, deras hemspråkslärare hade hjälpt dem att öva inför gårdagens så barnen läste på arabiska medan Åsa Österlöf läste svensköversättning av dikterna. (det fanns en artikel om barnen i Vimmerby tidningen, läs HÄR )

Sedan var det även Fairtraid (http://www.fairtrade.se/ ) dagen i StPetrikyrkan så de hade många bord uppe med mycket roligt att titta och handla. Sedan var det barnen och min stora klippningsdag. Först ut var barnen med nyklippthår och sedan kom kusin vitamin och hämtade mina barn och tillsammans med hennes barn var de och fikade medan jag blev fin...

En liten sväng in på Hemma Kväll och en Barbie film..
Barnen älskade denna film... Vi hann se den två gånger innan det var sängdags igår kväll... Så nu kan vi "jag vill ha en god jul...."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar