Sidor

torsdag 24 februari 2011

Wokdag

Lövbiffswok med ris och underbar god kall yoghurtsås. Det var menyn hemma hos oss denna tordag.
Eftersom jag får mina matvaror levererad från familyfood kan jag inte gå in på receptet om woken men yoghurtssåsen blandade jag som vi alltid gör i vår familj.

2 dl turkisk yoghurt
4 msk kallt vatten
4 msk sweetchilisås
½ tärnad rödlök
salt
peppar

****

Ja, sedan har vi hunnit med ett VC besök idag och konstaterat att nu är det dottern som har fått öroninflamation och därmed hemma imorron IGEN... Passade på att handla pysselgrejer till henne på hemvägen så det inte blir så tråkigt att vara hemma för hennes del. Bilder kommer imorron på henens kostverk (hoppas jag :-)

Nu ska jag sätta mig en stund vid symaskinen och se om jag kan få något gjort eller om jag måste leka medlare mellan barnen...

Blanda väl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar