Sidor

fredag 25 februari 2011

Kjolar och klänning

Idag kommer det lite gamla alster. Gamla och gamla vet jag inte egentligen om man kan kalla dem... tillverkade i januari. Jag börjar med att visa två kjolar som jag kallar för "MOR-DOTTER KJOL". Mönstren  har jag ritat själv.

Eftersom vi inte har samma färger så valde jag två olika färgskalor på tygen, men med samma mönster.

Denna sydde jag med dragkedja i midjan. Passar mig mycket bättre :-)

Medan för dotterns del blev det resår, som passar henne bättre. Denna kjol är en av dotterns favorit plagg. Jag har även sytt en matchande väska till henne. (får se om jag kan fixa en bild im)

Sedan har jag även sytt en klänning till dottern. Då använde jag möster från Ottobre vinter 6/ 2010.  



Hade lite problem med strl, det började på strl 128. Jag hade behövt strl 116... men jag klippte utan sömnsmån och det blev perfekt :-)

Och jag valde att inte ha kryssedullen runt halsen. Tycker tyget i sig räcker :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar