Sidor

fredag 18 februari 2011

Tid i köket

När man nu är hemma måste man ju passa på att fylla frysen med diverse godsaker. Inte bara bak utan även mat. Fick lite hjälp med barnen idag så jag hann smita till affären och inhandla lite råvaror. Vi har en underbar köttaffär här i stan som jag botaniserade i en stund och bestämde vad vi skulle laga.

Väl hemma har det rullats och rullats :-) Det blev köttbullar, mini pannbiffar och mini kebabspett. Sedan har jag kokat kött till kalops och köttsoppa. Så nu blir det till att fylla frysen.

Sedan har sonen och jag bakat "Fiffi rutor" (mocka rutor).  Men av dem tror jag inte att någon bit hinner till frysen. Enligt sonen så blir man "frisk" av Fiffi rutor. Och han mår ju inte bra och inte stora syster heller så det går nog åt några så de blir friska. Finns det fler som behöver fiffi rutor för att bli frisk?


1 kommentar:

  1. Mitt vänsterben behöver absolut Fiffirutor!
    Och köttbullar med för den delen :)

    SvaraRadera