Sidor

fredag 2 augusti 2013

Västkusten

Då var vår vecka på västkusten över. Vi hade bokat campingplats på Daftöcamping i Strömstad. På vägen dit stannade vi i Trollhättan en natt mitt i regn och rusk... Vi hittade en central camping och bokade deras sista plats för natten... Upptäckt en bra app till telefonen med alla rastplatser o campingar :) 
Inte den bästa bilden... Men ni får en bild av att det iaf inte var så plant :)
Och äntligen Daftö och deras camping. Vi började vårt äventyr med en biltur ut mot skärgården...
 Det är SÅÅ vackert och så svårt att fånga på bild...lite Strömstad hann vi med... 
Ok vissa tycker inte det är roligt att vara med på varje bild
Och det vi nästan gjorde varje dag var besök i Daftös eget lekland... Piratland!!!
Och måste vara lite stolt mot över mina barn. Det är så roligt att se dem växa... Edla kunde gå själv till affären på morgonen och köpa frallor och Eric kunde själv gå och borsta tänderna på kvällen... 
Och vi åkte färja från Strömstad till Sandedjord. Men jag glämde mobilen hemma så bilder på det äventyret kommer senare...
Det var mitt första besök i Norge...
Dagen efter bestämde vi oss för att åka till Norge igen. Denna gång till Halden. Vi tog den gamla bron över...
Det är inte lätt för Eric... Han skulle gå med mig ut på bron... Men ack det gick inte... Min höjdrädsla kom ivägen... Medan mannen och dottern glädjeligen gick på bron satt jag på kanten...
Sedan hittade vi en kiosk med glass och en lekpark vid fästningen...
Hem åkte vi över nya bron...
Sedan gjorde vi som norrmännen som kommer till Sverige ... Vi åkte till Nordby och shoppa godis...
Massor massor m godis....

Resten får bli ett eget inlägg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar