Sidor

torsdag 22 augusti 2013

Hängig kille fick vara hemma idag...

Sonen var hängig och snorig idag så det blev att vara hemma.
Börja morgonen med en tur till Willys och handla... Väl hemma blev det matlagning på agendan... Kokat 3 kilo högrev med div rotfrukter... Har nu bas för många olika rätter. Köttfärssås mega omgång... Fick två lådor med köttfärssås för 6 portioner. Resterande köttfärssås blev lasange som skall ätas ikväll med grannar ( kan inte frysa in ngt... Fullt i frysen). 36 oxrullader... Fyllning denna gång bara senap blandat med bostongurka och baconskiva. Två olika såser till rulladerna. Hel låda till frysen med kottletter i sås. Kokat kyckling som skall bli soppa senare... Mitt i allt önskade sjuklingen makaroner och köttbullar:) och så fick jag även fisk leverans av HemDeli till dörren... Så snacka om att det är fullt i frysen... Bilder kan jag inte leverera då det ser ut som krigszon o köket just nu :) insåg att jag varit o köket sedan kl 10 idag... Satt en stund med svärmor o pratade men resterande tid har jag ståt vid grytorna... Nu sitter jag på altanen... Njuter av kaffe och lyssnar på byggjobbarna :) idag gnäller jag inte på dem... Det är vardag och mitt på dagen... Det är nu de SKA jobba... 
Insåg att jag kan leverera en bild ... Min kaffekopp :)
Ha det gått nu i slutet av augusti! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar