Sidor

tisdag 6 augusti 2013

Ölands Djur och Nöjespark dag 1

Vi vaknade till en underbar morgon. "Upp och hoppa, strålade måndag!"

Edla, jag och L gick till affären och köpte frallor till frukost som det bör vara på camping. 
Vi kunde sitta ute och äta... Sedan packade vi våra väskor och gav oss iväg på äventyr... Ingen av oss hade varit på Ölandsdjurpark innan ...
Eftersom det var en varm dag beslöt vi att börja i vatten- och piratlandet...
Vi var bland de första som kom till den delen av parken. Det var bra för barnen så de hann bekanta sig med de olika delarna innan alla andra kom.
De hade stockar här oxå...
Eftersom Eric haft badförbud innan så var det en ren glädje att få bada idag... Vi beslutade att lägga större delen av dagen till poolområdet...
Det krävdes lite skoj för att lyckas hålla dem på land så de hann tina mellan varven...
Titt ut, här är vi!!!!
Vi hann med en liten sväng i tivoli delen...

Väl hemma i stugan fixades en middag fram fort som attan... (Tur att jag hade lagat mat hemma och tagit med :) )

Senare blev det lite promenad med dottern då sonen hittat kompisar i stugan bredvid...
Summan av dagen är i alla fall att det jag hört om Ölandsdjurpark mm ... inte stämmer. Jag hade väldigt låga förväntningar på parken... Men det jag sätt är helt OK.  Maten som vi köpte var också god. Eric ville ha hamburgare o pommes... Det minsta var 90 grammare och jag var säker på att det skulle bli mycket mat över och dottern hade valt räksallad... beställde jag inget... Men jag fick så snällt gå tillbaka och handla mat till mig då det var renskrapat på alla fat... Och det roliga var att barnen bytte mat med varandra efter ca halva portionen... Mina gullungar:)!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar