Sidor

söndag 20 januari 2013

Musslor och Pizza

Lördagskvällen frossade Edla och jag i musslor medan grabbarna frossade i pizza... Tidigare underdagen när vi var inne på MAXI ville Edla ha musslor... Jag brukar oftast köpa dem i nät... men det var slut så det blev en sväng bort till frysdisken och en box hittades :) Blev lite inspirerad av förpackningen och tillsatte chilimix i min mussel gryta... det blev HOT HOT HOT... och jag hade ingen fänkål hemma så det fick gå lika bra med SELLERI :)  (recept HÄR )
Det var bara 400 gr i boxen så det blev mer som en förrätt för Edla och mig så vi avslutade båda middagen med varsin bit pizza som grabbarna hade till middag...
När vi var inne på MAXI hittade barnen denna jordgubbsfanta som vi bara måste testa så klart... Hur god och söt som helst... Prova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar