Sidor

lördag 19 januari 2013

Muffins, kyckling och Gladiatorerna

Fredag är min korta dag på jobbet och då hinner man lite på em när man kommer hem... Igår hade jag bla över en väninna med son här... Passade på att baka muffins till fikat... Barnen fick välja färg... Gul och blå blev det...
Bild på själva muffinsen hann jag inte med :) Den lilla halvan ni ser ovan är allt som blev över :) Så gott var det antagligen... Men det är bakat efter mitt vanliga recept som jag haft med tidigare i bloggen (men för den som villa receptet: 1 ägg, 1 dl socker... vispa. Smält 100 gr smör, blanda m 0.5 dl mjölk... ne ri smeten... blanda 1.5 dl vetemjäl m 1 rsk bakpulver och lika mycket vanilj... ner i smeten... klicka ut i muffins formar... grädda ca 11 min i 200 grader)

Efter allt fika mm blev det dags för fredagsgott! Det fick bli PersKycklingrulle... Recept ( HÄR )
Och sedna frdagsmys med brasa och gladiatorerna på tv....

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar