Sidor

måndag 7 januari 2013

2013 och sjukstuga välkommen :(

Jaaa... det hann inte bli många dagar på 2013 förrän vi har förvandlat hemmet till sjukstuga... Det började med en hängig Eric och sedan en trött Edla... Så nu är de båda sjuka och hemma... Jag har jobbat och M har tagit hemmapasset... vardagen går ju parallellt med sjukdomen så idag kom även årets första matkasse...

Har planerat in maten så det passar in i våra dagar... Barnen har fått välja i vilken ordning vi ska äta :) Hoppas att det gör att de äter bättre.. men sannolikheten är nog liten då de inte är pigga... Hoppas kan man ju göra... När vi ändå talar om mat måste jag bara tipsa om en ny flaska som har hittat hem till oss... kan hända att jag nämnt den tidigare men vad gör det när det är såååå god... Gjorde min egen variant på grekiskpyttipanna idag till middag... Klyftpotatis i ugnen... när det nästan är klart på med gullöksklyftor och sedan när de är mjuka på med fläksfilée bitar och massor massor med riven ost (skulle vara feta ost men tro det eller ej ... jag har ingen fetost hemma) servera med vitlöksyoghurt och salsa sås... denna underbara flaska från BLÅ BAND...
Vad har jag hunnit med mer ikväll JOOO ... tittat på en ny serie på SVT2 här
Turkisk serie.. måste ju bara se :) Betyg kan jag inte ge en och jag tror dock att mitt betyg har svårt att vara objektivt så se och bedöm själv...
 

Sedan avslutar jag detta inlägg med bild på barnen då jag har några läsare som mer är intresserade i mina barn än mina skapelse i tyg, garn eller matlagning... så ni som vill se barnen titta och ni som inte orkar se mina gullungar kan sluta läsa inlägget NU! Men innan så önskar jag Er en trevlig måndagskväll!!
I Erics ögon ser man att han inte är pigg :(
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar