Sidor

tisdag 21 maj 2013

Syföreningsmöte -Bolero

Då vaar det tisdag och syföreningsmöte igen hos Husmorsskolan :) Alltid lika spännade att se vad de andra har hittat på till veckan... (vill du också kika? Titta in HÄR )

Och jag tänkte visa upp min fina bolero :) Är jätte nöjd med den... den har varit en riktig klippa idag då det har varit svalt och jag valde att ha kortärmad på mig...
Idéen har jag fått från barnens förskola fröken... Hon hade köpt en bolero som hon tyckte om och så hade hon stickat en liknande... i ursprungsmönstret så är det stickat med tunnt tunnt linngarn men jag hade hittat detta på RUSTA och hade planer på en tunika till mig men insåg att det skulle vara bättre som bolero...  

Och hur är den stickad då?? Jag har stickat bara rättmaskor hela tiden då garnet har varit som det är... Jag mätte från axeln till armbågen på mig och det blev 40 msk... man stickar som en halsduk...jag mätte så det skulle vara dubbelt så långt som mellan axlarnas yttersta mått... sedan sydde jag ihop det på långsidan... från kortsidan mot mitten... MEN bara 2/3 delar (se nedan) jag sydde alltså mellan saxen och fjärrkontrollen (vet underbara redskap att visa mått med eller hur ; ?? )

Det gick åt två nystan av garnet till mig ...

4 kommentarer: